Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Rapid plusy i minusy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Rapid plusy i minusy

    to może wkleić to na górę gdzieś pod logo aby każdy widział ?
    prawidłowa odległość ,mniejsza od większej

  • #2
    Rapid plusy i minusy

    Witam
    Przymierzem się do zakupu Rapida. Może ktoś już użytkuje i podzieli się pierwszymi wrażeniami?

    Komentarz


    • #3
      Tez chetnie poczytam, bo to podforum nie zyje.
      Spritmonitor.de

      Komentarz


      • #4
        Co prawda nie użytkuje ale troszkę po nim pobuszowalem jak czekałem na serwisie. Jakos na mnie nie zrobił wrażenia :roll: dużo zależy też od wersji wyposazeniowej.
        http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
        przedstawiam smerfetke

        Komentarz


        • #5
          Potrzebuje auta na takse. Interesowała by mnie wersja ambiete z silnikiem 1.2 raczej 105 km Oglądałem ją w salonie i szczerze mówiąc mam mieszane odczucia. Ale jak pisałem na takse nie musi być skór i wodotrysków . Ciekawi mnie jak to się sprawuje w ruchu z tymi silnikami..

          Komentarz


          • #6
            Co do silnika to najlepiej niech się wypowiedzą posiadacze tsi :wink: a trochę ich jest.
            http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
            przedstawiam smerfetke

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez miodek50
              Ciekawi mnie jak to się sprawuje w ruchu z tymi silnikami.
              Hej, kolego co prawda mam O3 z 1.4 TSI ale myślę, że wrażenia będą podobne

              - bardzo szybko się nagrzewa (przy ostatnich temperaturach 90* jest po ok 2 km jazdy, temp oleju jest ok 75*)
              - cicha praca silnika
              - duża łatwość przyspieszania i elastyczność (ja rzadko kiedy przekraczam 4 krpm i jest OK)
              - skrzynia po ułożeniu działa bardzo dobrze, z wyraźnym oporem i wymaga użycia siły do zmiany ale za to bardzo precyzyjnie :szeroki_usmiech
              - zawieszenie daje radę (myślę, że w Rapidzie też nie będzie jakiegoś dużego dyskomfortu)
              - spalanie hmmm i tu może być problem w jeździe miejskiej, bo spalanie rzędu 5-6 litrów można sobie włożyć między bajki a zagazować to się nie da tanim kosztem (moje spalanie z dystrybutora to ~ 7 litrów większość trasy podmiejskie/S/A trochę miasta, natomiast przy dojazdach do pracy ~ 4 km spalanie w/g komputera to 9-10 litrów - oczywiście trzeba brać poprawkę na komputer +/- 0.5 litra, klimę itp., ale to i tak sporo )
              - TSI bardzo kulturalnie i harmonijnie rozwija moc i przyśpiesza (daje sporo frajdy z jazdy)
              - przestronność i wielkość bagażnika powala
              - rozwiązanie uchwytów/siatek/podłokietników/schowków jest super
              - designe - będzie aktualny nawet za 10 lat.
              - niezłe prowadzenie
              - łatwość manewrowania (łatwo wyczuć auto), jedyny "-" to trochę na skrzyżowaniach przeszkadzają słupki A ale jest to do ogarnięcia
              - dostęp i koszt części eksploatacyjnych i akcesoriów super
              Pozdr. Przemek

              Komentarz


              • #8
                O3 też oglądałem i jest zaje.....fajna.Niestety wersja jaka by mnie interesowała jest dużo droższa. W Rapidzie są gorsze plastiki. Tak na pierwszy rzut oka. 10 l w mieście to trochę sporo ale gazu nie chcę. Tdi też nie ze względu na pdf. Reszta mnie satysfakcjonuje. Dzięki.

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez miodek50
                  10 l w mieście to trochę sporo
                  10 to IMO będzie max (chyba że będzie - 20*C lub ktoś jeździ wybitnie nie ekonomicznie ) jak będziesz jeździł na rozgrzanym motorze to może wyjść 7.5-8 litrów, ja podałem swoje dane do analizy. W sumie to czy działa klima na max czy motor nie dogrzany spalanie nie powinno drastycznie się różnić, ja do kalkulacji bym przyjął ~ 8.5 - 9 litrów litrów/100km w mieście i to powinno zadziałać
                  Pozdr. Przemek

                  Komentarz


                  • #10
                    Teraz w swojej 1.9 mieszcze się w 6.5 l to jakby w 1.2 wychodzilo 8-8.5l to dramatu nie ma.

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez miodek50
                      Teraz w swojej 1.9 mieszcze się w 6.5 l to jakby w 1.2 wychodzilo 8 l to dramatu nie ma.
                      No widzisz, ja poprzednio miałem 1.5 DCI (106 km) i na trasie spalanie było od 3.8-7.5 litra (prędkość 80-180km/h) a w mieście potrafiło być 7.5-9 litrów (w zależności od temp. na zewnątrz) nomen omen trasy pokonuje dokładnie takie same (taka specyfika pracy i wyznaczony region) IMO przy TSI dużo będzie zależało od kierownika bolidu :P

                      PS dane i wyliczenia z ponad 3 lat eksploatacji i przebiegu prawie 100kkm

                      Mały edit może się komuś przyda Test na ile obiektywny i dostosowany do "warunków eksploatacji" pozostawiam bez komentarza
                      Pozdr. Przemek

                      Komentarz


                      • #12
                        Ale w O3 sa nowe 1.4, a tu dalej sa dwa stare silniki TSI :idea:

                        Trzeba patrzec na motostat ile wychodzi 100% miasta.

                        Ale jak dobrze pamietam, to ktos tu jezdzil O2 1.6TDI na taxi i auto palilo w miescie okolice 8l. Pewnie do 7l da sie zejsc.
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz


                        • #13
                          Naj wyżej podniesiesz cennik
                          http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
                          przedstawiam smerfetke

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez 2.0-16v Michał
                            Naj wyżej podniesiesz cennik
                            I za "trzaśnięcie drzwiami" będzie 8 litrów/100km :diabelski_usmiech
                            Pozdr. Przemek

                            Komentarz


                            • #15
                              Wlasnoe o tym myślałem
                              http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
                              przedstawiam smerfetke

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez miodek50
                                Potrzebuje auta na takse. Interesowała by mnie wersja ambiete z silnikiem 1.2 raczej 105 km Oglądałem ją w salonie i szczerze mówiąc mam mieszane odczucia. Ale jak pisałem na takse nie musi być skór i wodotrysków . Ciekawi mnie jak to się sprawuje w ruchu z tymi silnikami..
                                Też trzymam rękę na pulsie jeśli idzie o zawód taxi i rynek aut pod ten zawód, ale w powiem Ci że Skodzie coraz ciężej o to żeby było tanio w eksploatacji, jak było do tej pory.

                                Mi podoba się zarówno Rapid, jak i O3, ale mam trochę jakiś wewnętrzny koszmar w sobie odnośnie tych silników. Idzie nowe - TSI i TDI, i tak na razie ciężko ocenić jak to będzie się sprawowało za X lat. Może jestem przewrażliwiony, bo zawsze miałem przeważnie proste silniki bez turbin i innych takich, ale nieco boje się tych nowych silników, nie wzbudzają mojego zaufania.

                                W dziale O3 puściłem w obieg temat o 90-konnym 1.6 TDI, który pojawił się w cenniku i czekam na jakieś pierwsze "3 grosze" od pierwszych użytkowników tej jednostki o ile pozyska ona jakąś sławę w O3. Stosunek mocy do pojemności sugeruje, że to nie jest jakiś wybitnie wysilony silnik i w tym upatruję jakąś szansę, że to może pochodzi nieco dłużej bez jakichś chochlików. Wolałbym szczerze dłuższą eksploatację, kosztem mniejszej mocy.
                                Artur

                                Komentarz


                                • #17
                                  Turbiny nie trzeba się bać. Swoją O1 wykrecilem 300 kkm i do turbiny się nie dotykalem. Bardziej się martwię właśnie o stosunek moc pojemność i trwałość tych silników.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    miodek50, boje się nie tyle turbiny, co własnie tej trwałości. Spokojny ze mnie człowiek, u mnie pod butem auta mają dobrze, bo nie jestem z tych co mają na klapie wlepkę "lubię zapierd..ać" i daję im spokojnie pojeździć po pareset tysięcy. Poznaję je, nie cisnę, nie dokuczam, daje im robić swoją robotę w normalnych warunkach, ale skoro wyjdzie że dzisiaj trudno w Skodzie znaleźć silnik, który nawet bez zapierd..ania, nie wytrzyma tych 300 tysięcy, to chyba trzeba będzie zmienić markę.

                                    Nie mówię, że nie mogą sie zdarzyć nie przewidziane awarie, ale usłyszeć od mechanika "Panie, zmień pan silnik, ten to już szmelc" przy 3-4-letniej furze z przebiegiem koło 100tyś, to byłoby jakieś przegięcie.
                                    Artur

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      I to jest smutne gdzie te nie zniszczalne silniki.
                                      http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
                                      przedstawiam smerfetke

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Tu się z Tobą zgadzam w calej linii. Problem w tym że teraz coraz trudniej o przyzwoity samochód z wolnossącym silnikiem po rozsądnych cenach. Przeglądałem ostatnio różne oferty i praktycznie wszędzie są małe pojemności z mocą ok. 100 KM i turbiny. A że do francuzów i koreańczyków czy włochów jakoś nie mam przekonania to wybór jest naprawdę mocno ograniczony.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          A zwłaszcza że przepraszam za wyrażenie na taksówkę przydałby się jakiś nie zniszczalny wół roboczy o którego nie stety trudno.
                                          http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
                                          przedstawiam smerfetke

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Ostatni wół roboczy jakiego znam to był W124 Mercedesa i takich aut już nie będzie.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Dokładnie znajomy posiada takie cudo i powiedział że nie zamieni do czasu jak nie ulegnie samo zniszczemiu. A jak patrzę na jego miecia to jeszcze sporo czasu minie.
                                              http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
                                              przedstawiam smerfetke

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Sad but true, mimo wszystko jeśli już się mierzyć na kupno czegoś, to najlepiej tak aby to jak najdłużej funkcjonowało. Logika podpowiada mi, że te wszystkie TSI, nie łapią się do tej kategorii.
                                                Artur

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Tylko ja nie widzę alternatywy. To jest moja druga skoda. Przyjechałem sskodami prawie pół miliona km i złego słowa powiedzieć nie mogę. Mam nadzieję że Czesi do spółki z Niemcami będą trzymać poziom.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X